Hugg en gran

Förra helgen följde jag med mina förändrar och Karlander ut i skogen. Karlander skulle hugga sig en julgran så vi var med mest som smakråd. De tyckte att vi med skulle hugga en men vi har alltid en stor kungsgran och det tycker jag är så fint att jag inte vill ha något annat. Dessutom gillar ju Lillebror att ligga och sova på grenarna och det skulle ju inte funka så bra i en vanlig gran. 

Det hade kommit lite snö dagen innan, så det var riktigt fint i skogen!


Men där det var täta granar hade snön inte kommit igenom så det var tydliga skilnader på marken.


Vi hittade en riktigt fin gran! Synd bara att det vita inte kommer att vara kvar när man tar in granen. Kanske borde köpa konstsnö på sprayburk...


Pappa fick ansvara för att bära tillbaka den stora granen till bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0